Slim Diet II

TURUNKAN berat badan anda dengan cara yang mudah dan berkhasiat, TANPA perlu berlapar. Berat anda pasti TURUN, bergantung kepada berapa kg dan masa yang anda tentukan sendiri...

Sunday, January 3, 2010

Bermulanya regim mengkuruskan diri


Assalamulaikum dan salam sejahtera untuk semua pembaca....

Niat untuk mengkuruskan diri ni sebenarnya dah lama. Lantaran mengingatkan sakit yang bakal menimpa tatakala obeseti berlebihan dan ramai orang dah tegur. Cuma sebelum nak start regim tu, saya puaskan makan apa yang saya terhajat. Maklumlah, saya ni bila oustation suka cari tempat-tempat makan yang best-best dan menyelerakan tekak. Tabiat saya pulak suka makan berat seperti nasi, nasi kandar, mee pada larut malam ditambah dengan air gas dan manis. Hah! Tu semua penyumbang kepada obesiti.

Jadinya, pada 22 December 2009, saya tekad untuk membuang tabiat makan secara berlebihan dan bermulalah regim diet pemakanan saya.

Berat : 84 kg
Tinggi : 158 cm
BMI : Fat 33.65
Berat ideal : 62 kg
Ukurlilit : 42-43-40

Berat perlu diturunkan 22 kg utk dapat berat ideal. Jadinya, saya target untuk menurunkan berat sebanyak 22 kg dalam 2 bulan.

Saya mengamalkan diet protein menggunakan Slim Diet 2(SD2)

Yang menariknya, saya tidak perlu berlapar untuk kurus. Saya makan banyak makanan berprotein dan tinggalkan makanan berkarbohidrat, manisan, buah-buahan buat sementara waktu.

Sekian, waasalam

No comments:

Post a Comment